‘Kans én noodzaak voor Kerk’

Kerk

In een ontwerptekst schreven de Belgische bisschoppen neer wat ze vanuit de situatie van ons land prioriteiten achten voor de volgende sessie van de synode over synodaliteit. Eén van de thema’s waarin die prioriteiten concreet worden, is de diaconaatswijding voor vrouwen. We bomen erover door met theoloog Jos Moons en Marie-Françoise Boveroulle, de hoogst geplaatste vrouw in het kerkelijk (Nederlandstalig) veld, sinds zij samen met Tony Frison het vicariaat Brussel leidt, tot voor kort de functie van een hulpbisschop.