‘Doopsel is slechts het startpunt’

Bisdom Hasselt

Cas (18), Davina (23) en Danique (27) treden volgende week zaterdag 30 maart om 20 uur in de Sint-Quin-tinuskathedraal in Hasselt toe tot de katholieke Kerk. Zij ontvangen in de paaswake de drie initiatiesacramenten van onze bisschop.

(v.l.n.r) Danique, Davina en Cas worden in Hasselt gedoopt, in het jaar van de Virga Jessefeesten. © Tony Dupont

Het bisdom Hasselt telt dit jaar negen catechumenen: volwassen vrouwen en mannen die verlangen om christen te worden. Zij worden in de paasnacht in hun eigen parochie gedoopt en gevormd, en ontvangen er voor het eerst de eucharistie. Ze doen bewust die stap om te kunnen voortgroeien in hun geloof. Drie van hen doen dat in Hasselt. Cas, Davina en Danique trokken daartoe een jaar lang elke maand naar de dekenij om samen met deken Ali Cornelissis op weg te gaan. Diverse thema’s kwamen er aan bod.