Broeders en zusters in het experiment

Aartsbisdom

Unconditional in Duffel vierde onlangs zijn vijfde verjaardag. De maandelijkse, breed-spirituele en divers muzikale viering in de Mijlstraatkerk in Duffel deed ook het kerkgebouw transformeren, met een duwtje in de rug van Space for Grace.

Unconditional in de Mijlstraatkerk, professioneel verlicht met de hulp van Space for Grace. © Space for Grace

De Open Kamer. Zo noemen de Duffelse diaken Rob Allaert en zijn team van vrijwilligers het centrale gedeelte van het middenschip van de kerk van Sint-Franciscus van Sales, beter gekend als de Mijlstraatkerk. De stoelen staan er in een halve cirkel, die naar de zijbeuk kijkt. Dwars op de grote poort dus, en dwars op de gebruikelijke kijkrichting in een kerk.

Veelzijdig huis

‘Deze richting werd nooit gezien. Nu nog kijken mensen, van op deze stoelen, naar het altaar, maar dan…