Als de kerktoren mag netwerken

Bisdom Hasselt

De vijfde projectoproep van Space for Grace loopt nog tot 31 maart. Twee van de projecten uit de vorige lichtingen vind je op een steenworp van elkaar in het stadscentrum van Sint-Truiden. Wandel je mee van de Oasekerk naar het Luisterend Oord?

Lichtmis in de Oasekerk. Kan dit gebouw een betere passende jas worden voor deze gemeenschap? © Jozefien Van Huffel

Wat als je anders naar de liturgie gaat kijken? Wat als je de stoelen in een ovaal zet? Wat als je de mensen elkaar laat aankijken? En wat als de priester gewoon tussen hen plaatsneemt? Precies zo viert de zondagsgemeenschap in de Sint-Martenkerk al jaren. Ze serveert ook steevast koffie achteraf, want napraten – of naspelen voor de kinderen – is vanzelfsprekend.

De Oaseviering bestaat al een stuk langer dan Space for Grace, dat geloofsgemeenschappen ondersteunt om in te zetten op vernieuwing en vita…