Na de synode, deel 2: de rol van de vrouw in de Kerk

Kerk

De rol van de vrouw in de Kerk is in volle evolutie. Op de synode over synodaliteit wordt in alle openheid gepraat over de eventuele wijding van vrouwen. Maar wat vinden zij daar nu zelf van? Een gesprek met vormingswerker Valérie Kabergs, zuster Mieke Kerckhof, Hildegonde Helsen, echtgenote en moeder van vier diakens, en over de landsgrens met Laetitia van der Lans, die vanuit het Netwerk Katholieke Vrouwen in Nederland het synodaal proces handen en voeten geeft.

Dit is wat vrouwen er zelf over denken

​​Valérie Kabergs

• doet vormingswerk bij CCV in het bisdom Hasselt, begeleidt mensen en groepen in zingeving en schrijft Bijbelse columns op haar website Woordkracht.be.
  • Roeping is voor haar: ‘Getuigen van de kracht die God mij schenkt in het dagelijkse leven in de hoop dat andere mensen er ook iets van troost of bemoediging uit kunnen putten.’

Mieke Kerckhof

• algemene overste zusters van …