Inzet ondanks tegenspoed

Bisdom Brugge

Bijna 180 jaar dienstbaarheid door de Vincentiuszusters in Nieuwkerke wordt met twee jaar uitstel feestelijk gevierd

Diverse domeinen waarop zusters zich inzetten, werden tijdens viering gevisualiseerd. © Pastorale eenheid H. Clara Heuvelland

Gedeelde vreugd is dubbele vreugd. Onder dat motto bundelden de Vrije Basisschool in Nieuwkerke, het lokale kerkbestuur, medewerkers van de Onze-Lieve-Vrouweparochie Nieuwkerke alsook van de bredere pastorale eenheid Heilige Clara Heuvelland onlangs de krachten om een dankviering te organiseren voor de Vincentiuszusters van EerKoNie. De naam verwijst naar de nieuwe congregatie gesticht in 2006, die een samensmelting is van de Vincentiuszusters uit Eernegem, Kortemark en Nieuwkerke.
Ook al verlieten de l…