Uw mening telt

Standpunt

Wij willen uw mening kennen. Valt Kerk & Leven elke week in uw bus, of leest u af en toe het exemplaar van een andere abonnee? Trouwe lezer of occasionele passant, vaste kerkganger of aarzelende zinzoeker, we willen graag weten wat u van ons weekblad vindt. Op www.kerknet.be/lezersonderzoek wacht u een vragenlijst waarmee u mee de toekomst van dit blad bepaalt.
Eigenlijk is dat laatste maar een halve waarheid. Het gaat om meer dan enkel Kerk & Leven, het gaat om de kerkelijke media in Vlaanderen. Mogelijks bent u ook een bezoeker van Kerknet, de website van de Kerk in Vlaanderen? Ook daarover kunt u uw ei kwijt.
Tot nu toe functioneerden Kerk & Leven en Kerknet, weekblad en website van de Kerk, grotendeels afzonderlijk. Uiteraard is er een wisselwerking, ziet u dezelfde thema’s opduiken, overlappen ook onze lezers voor een flink stuk. Nu willen we een stap verdergaan. Beide kerkelijke media groeien naar elkaar toe en gaan intenser samenwerken. ‘Crossmediaal’ heet dat met een gewichtige term.
We willen muren slopen, ramen opengooien, platgetreden paden verlaten en ruimte geven aan nieuwe ideeën. De Kerk staat met twee voeten in de wereld, de veranderingen om ons heen bepalen dus ook hoe kerkelijke redacties Hoe bereiken we u het best? Hoe raken we het hart van de mensen? Wat verwacht u precies van ons? werken.
Natuurlijk blijft de kern van onze opdracht dezelfde. We blijven een betrouwbare nieuwsbron voor alles wat in de Kerk gebeurt. We laten het evangelie op een hedendaagse manier klinken in de samenleving, door het te vertalen naar actuele voorbeelden en verhalen. We versterken het gemeenschapsgevoel in en rond de Kerk, zowel dichtbij als veraf. We blijven een dienstverlener voor de hele kerkgemeenschap. En niet onbelangrijk, we willen ook de waardering van de Kerk vertolken voor alles wat zinvol en waardevol is in de seculiere samenleving. Een hele boterham, een stevige opdracht. Precies om die te blijven vervullen, is vernieuwen belangrijk.
Hoe bereiken we u het best? Hoe raken we het hart van de mensen? Wat verwacht u precies van ons? Dat willen we leren met onze lezersenquête. Denk nu vooral niet: „Ach, dat is niets voor mij. Mijn mening doet er niet toe.” Wanneer die gedachte door uw hoofd flitst, bent u juist de persoon die we zeker wel willen beluisteren. De haantjes-de-voorste horen we wel vanzelf, nu willen we ook en vooral de bescheiden stille krachten aan het woord laten.
De hele ploeg achter Kerk & Leven en Kerknet kijkt uit naar uw mening. Twijfel dus niet, neem vandaag nog deel aan onze enquête.

GROTE LEZERSENQUÊTE

Kerk & Leven en Kerknet zijn er voor u. Daarom willen wij graag weten wat u vindt van ons weekblad en van onze website.
 De kerkelijke media willen u informeren, inspireren en verbinden. Slagen we daarin? Vindt u alles wat u weten wil, van uw eigen parochie over uw bisdom tot en met de grote wereldkerk? Slaan we voldoende de brug tussen de Kerk en het leven? Laat het ons weten. Neem deel aan onze grote lezersenquête.
 Surf snel naar

www.kerknet.be/lezersonderzoek

en vertel ons wat u ervan denkt.