Denktank wordt doetank

Bisdom Antwerpen

Werkgroep Ecokerk treedt uit de schaduw door de organisatie van twee open ‘Ecokerk-raden’

De Samentuin Seefhoek aan de Sint-Amanduskerk is een concreet voorbeeld van ecologisch handelen. © Lea Verstricht

Al meer dan tien jaar timmert de werkgroep Ecokerk in het bisdom Antwerpen aan het ecologische bewustzijn van iedereen die betrokken is bij de Kerk. In 2009 opgestart als een regionaal ecoteam, werd Ecokerk Bisdom Antwerpen opgenomen als werkgroep binnen ATTENT, Netwerk voor maatschappelijke inzet in het bisdom Antwerpen, in 2015, niet toevallig het jaar van paus Franciscus’ ‘ecologische’ encycliek Laudato si’.
Hoewel ecologie hoog op de maatschappelijke agenda staat, blijft het moeilijk om het gedachte…