Kathedraal binnen handbereik

Bisdom Gent

Lions Club Ghent Seaport schenkt de stad een blindenmaquette van de Sint-Baafskathedraal

De maquette in brons gunt bezoekers een unieke blik op de architecturale details van de Sint-Baafskathedraal. © Bertrand Goethals

De toren van de Sint-Baafskathedraal kenmerkt de Gentse skyline, samen met het belfort en de Sint-Niklaaskerk. Het is een indrukwekkend voorbeeld van Brabantse gotiek. In het koor vinden architectuurliefhebbers kenmerken van Scheldegotiek en latere toevoegingen aan de kathedraal zijn opgetrokken in renaissance-, barok- en classicistische stijl. Voor het eerst is de architecturale luister van de titelkerk van ons bisdom nu ook te bewonderen door blinde en slechtziende bezoekers. Op de tast, met name.
Lio…