‘Meer dan een fijne bezigheid’

Bisdom Brugge

Over enkele weken gaat Marijke Lobel uit Avelgem met pensioen. Zoals de Bijbelse Martha was de bezielde parochieassistent altijd druk in de weer

Marijke Lobel tijdens een instapviering voor de eerstecommunicanten.  © Jan Reynaert
Marijke Lobel tijdens een instapviering voor de eerstecommunicanten. © Jan Reynaert

Het wordt een bijzonder jaar voor Marijke Lobel, afkomstig uit het Scheldedorp Outrijve, deelgemeente van Avelgem. Over enkele weken, op 1 februari om precies te zijn, gaat de parochieassistent van de pastorale eenheid Heilige Familie Avelgem Scheldevallei met pensioen. Aan de vooravond van haar 65ste verjaardag blikken we met de moeder van drie volwassen kinderen terug op haar loopbaan en polsen we haar over haar plannen en dromen voor de toekomst.
– Welke rol speelden de Kerk en het geloof in uw jeugd…