‘Mijn witte haren vallen hier op’

Aartsbisdom

Evangelische christenen vieren ’s zondags in de kerk van Terbank, in Leuven

De zondagse eucharistieviering wordt massaal bijgewoond door een internationaal gezelschap. © Rob Van den Heuvel

In de kerk van het Onbevlekt Hart van Maria in Leuven, beter gekend als Terbank, werd tot vorige zomer enkel op zaterdag een eucharistieviering gehouden. In juli vorig jaar kwam daar verandering in toen de International Church of Evangelicals Leuven (ICEL) haar intrek nam in het gebouw. Sindsdien is er op zaterdag een katholieke en op zondag een protestantse eredienst.
„Jarenlang vierden we eucharistie in de kapel van het Pauscollege”, zegt ICEL-voorzitter Rob Van den Heuvel. „De kapel werd te klein en …