De eucharistie begrijpen

Kerk

ICL en IJD lanceren Met Jezus aan tafel, een missaal voor kinderen

Joris Polfliet: „We gingen allereerst uit van vormelingen, maar richten ons ook tot jongere kinderen.” © KNA-Bild

Een missaal of misboek bevat de teksten en aanwijzingen voor het vieren van de eucharistie. Naast het missaal voor de priester bestaat van oudsher ook een volksmissaal voor de kerkganger. In april lanceerden de Interdiocesane Commissie voor Liturgie (ICL) en IJD Jongerenpastoraal Vlaanderen, met steun van vzw Poppe Worldwide, Met Jezus aan tafel in de eucharistie, een missaaltje op maat van kinderen.
„Uit diverse hoeken klonk de vraag naar een kindermissaaltje”, licht Joris Polfiet, voorzitter van IJD e…