Jong en oud moedigde hij aan

Aartsbisdom

Kerkgemeenschap herdenkt op 3 juni in de Sint-Romboutskathedraal in Mechelen de eerste verjaardag van het overlijden van mgr. Leon Lemmens

Mgr. Lemmens had een fijn contact met jongeren, zoals hier tijdens de Missiodag. © Hans Medart

Vrijdag 2 juni 2017 stond de wereld even stil voor de kerkgemeenschap in Vlaams-Brabant en Mechelen. In Leuven overleed op 63-jarige leeftijd mgr. Leon Lemmens, hulpbisschop voor het vicariaat Vlaams-Brabant en Mechelen in het aartsbisdom Mechelen-Brussel. Die dag verloor de gemeenschap een inspirerende figuur. Naar aanleiding van de eerste verjaardag van dat overlijden vindt op zondag 3 juni om 10.30 uur een herdenkingsviering plaats in de Sint-Romboutskathedraal in Mechelen.
Mgr. Lemmens was een graag…