De jongeren die de hele parochie kent

Aartsbisdom

De Tiense Sint-Germanusparochie steunt haar misdienaars om op bedevaart en bezinningskamp te gaan

Enkele van de misdienaars tijdens hun meest recente bedevaart naar Lourdes. © Sint-Germanusparochie Tienen

„Wat er ook gebeurt in de parochie, ze willen erbij zijn. Anders zijn ze ongelukkig. Ze zitten niet op een eiland.” Claire Blondeau, koster van de Sint-Germanuskerk in Tienen, heeft het over de 27 plaatselijke misdienaars. „Elke zondag staan ze hier met een kleine twintig. Mocht ik uitvallen, dan kunnen ze meteen voort zonder mij. Ik hoef maar de wenkbrauwen op te trekken, of ze weten al wat er moet gebeuren. De jongste doet straks haar eerste communie, de oudsten zijn nu achttien.”
„En ook wij willen n…