50% van Belgen noemt zich katholiek

Actueel

Voor de zesde maal verschijnt een jaarrapport waarin de katholieke Kerk van België een breed panorama schetst van de activiteiten binnen de Kerk en de met haar verbonden organisaties. We selecteren enkele opvallende cijfers die doen nadenken.

7 konvooien vertrokken er alleen al vanuit Grimbergen naar Oekraïne met hulpgoederen (vooral medisch materiaal en rolstoelen). In dit jaarrapport ligt het accent op de vele hulp- en opvang- initiatieven voor vluchtelingen uit Oekraïne die in 2022 het licht zagen binnen de brede kerkgemeenschap. Op veel plaatsen vingen gelovigen vluchtelingen op. Een onvolledig overzicht toont de verscheidenheid aan acties.

1,27 miljoen bedevaarders. Een ander aandachtspunt van het jaarrapport zijn bedevaarten en p…