Tussen twee stoelen

Kerk

Werkgroepen Homo en Geloof en Holebipastores waren aanspreekpunten avant la lettre voor holebi’s in de Kerk

Medewerkers hangen een regenboogvlag aan de parochiekerk in Wiekevorst als teken dat die holebi’s omarmt. © Gerry Bellekens

Bestond er in het verleden een vorm van ondersteuning voor holebi’s in de Kerk in Vlaanderen? Die vraag bestudeert theologiestudent Jade Willaert (20) in haar bachelorscriptie. „Dat Rome het nodig vond om in 2021 in een responsum duidelijk te stellen dat de Kerk een relatie tussen homoseksuele paren niet kan zegenen, impliceert dat er in de kerkgemeenschap een groep mensen met een homoseksuele relatie is die wil deelhebben aan bepaalde kerkelijke rituelen en daartoe ook wegen vindt.”
Omdat er geen archi…