Kwarteeuw bezieling en geestdrift

Bisdom Hasselt

Patrick Hoogmartens viert zilveren jubileum bisschopswijding in kathedraal

Bisschop Patrick Hoogmartens, in dienst van de Limburgse Kerk en verbonden met het volk Gods. © Ria Thaens

Ons bisdom verkeert op zondag 23 oktober beslist in feeststemming. Die dag wordt in de Sint-Quintinuskathedraal in Hasselt de 25ste verjaardag gevierd van de bisschopswijding van Patrick Hoogmartens. Een kwarteeuw geleden, op 26 oktober 1997, werd hij tot hulpbisschop gewijd, met recht van opvolging, door zijn voorganger, wijlen Paul Schruers. Dag op dag zeven jaar later, en precies een dag na Schruers’ 75ste verjaardag, werd Patrick Hoogmartens ook daadwerkelijk de derde bisschop van Hasselt.
Verwacht …