Hoe kan ik u smurfen?

Mensen

Arne Vanleeuwe is in de zevende hemel tussen de Smurfen. Hij organiseert al voor de derde keer een heuse Smurfenbeurs

Arne Vanleeuwe adopteerde de Smurfen die verschenen aan de gevel van de Sint-Gertrudiskerk in Ternat. © Bertrand Goethals

Drie vragen die iedere verzamelaar tot vervelens toe gedoemd is te beantwoorden: hoeveel stuks telt de verzameling, wat heeft dat allemaal al gekost en wat vindt uw wederhelft van uw hobby? Wat dat laatste betreft, is Arne Vanleeuwe (30) duidelijk. „Ze wist waar ze aan begon”, lacht hij. „Toen we elkaar leerden kennen, zei ik dat ze met mij vijfduizend Smurfen mee in huis neemt. Dat vond ze geen bezwaar. Sterker nog, zij was het die me aanmoedigde van mijn passie mijn bijberoep te maken.”
Arne’s Blue He…