Open huizen met open deuren

Aartsbisdom

Pastorale zones denken in Mechelen na over open kerken als kansen tot evangelisatie

De kerk is een open en gastvrij huis waar iedereen welkom is, ook de toevallige voorbijganger. © Tony Dupont

In de Begijnhofkerk in Mechelen vindt zaterdag 25 juni een ‘reflectiedag’ plaats met als thema De kerk op slot?. Het vicariaat Vlaams-Brabant en Mechelen brengt dan federaties, zoneploegen en kerkvrijwilligers samen om hen te inspireren en samen na te denken over open kerken als kans tot evangelisatie. „We willen immers een open huis creëren voor de zinzoeker en de bezoeker en hen uitnodigen om binnen te komen”, zegt Luc Devisscher, medewerker cultuur in geloof in het vicariaat Vlaams-Brabant en Mechelen.