Verzorgde liturgie of woestijn

Bisdom Gent

De missionaire Kerk moet authentiek zijn, meent Pieter Stevens. Zo moeten zowel nieuwkomers als jongeren zich er thuis voelen

Pieter Stevens: „Jongeren zijn wel degelijk op zoek naar zingeving.” © Bertrand Goethals

De 37-jarige Pieter Stevens werd zopas aangesteld als parochie- assistent in de Heilige Gudulaparochie in Aalst. Als liefhebber van gregoriaanse en Slavisch-Byzantijnse muziek hecht hij veel belang aan de schoonheid van de liturgie, een passie waarmee hij een missionaire Kerk ook voor jongeren aantrekkelijk wil maken. „Ik blijf ervan overtuigd dat jongeren op zoek zijn naar schoonheid, goedheid en waarachtigheid.”
– U bent recentelijk benoemd als parochieassistent. Hoe vult u die taak in?
Er zijn…