Pastor moet dubbele uitsluiting tegengaan

Buitenland

Aartsbisschop van Berlijn Heiner Koch wil pastor voor homoseksuele gemeenschap aanstellen

Om met mensen in gesprek te gaan, stond aartsbisschop Koch onlangs met een ijskar in het centrum van Berlijn. © KNA-Bild

Heiner Koch, de aartsbisschop van Berlijn, uitte op 9 augustus laatst het voornemen weldra een pastor te benoemen als toekomstig contactpersoon voor homoseksuelen. Volgens hem is dat belangrijk om de uitsluiting en discriminatie van leden van de lgbt-gemeenschap in de Kerk zonder angst te kunnen aanpakken. Koch benadrukte ook dat hij de dubbele uitsluiting van katholieke homoseksuelen als problematisch en pijnlijk ervaart, zowel in de katholieke Kerk als in de homogemeenschap.
Aartsbisschop Koch deed de…