Verhaal van een bijna identieke tweeling

Bisdom Antwerpen

Kerkraad van Sint-Paulus is de laureaat van de Erfgoedprijs 2020 van de provincie Antwerpen

Armand Storck bij de kruisweg van De Boeck en Van Wint, met daarbij afbeeldingen van de Engelse kopie. © Filip Ceulemans

Met de haar Erfgoedprijs wil de provincie Antwerpen de ontsluiting en het behoud van het onroerend erfgoed op het grondgebied stimuleren. Een van de laureaten van de zopas uitgereikte Erfgoedprijs 2020 is de kerkraad van de Sint-Pauluskerk in Antwerpen, die de erkenning in de wacht sleept voor de tentoonstelling over twee bijna identieke neogotische kruiswegen, de ene in de Sint-Pauluskerk, de andere in de Holy Angelskerk in het Engelse Hoar Cross.
Tijdens de prijsuitreiking loofde gedeputeerde Luc Lemm…