‘Erfgoed laat verleden leven’

Bisdom Brugge

Dankzij Patrick Caenen en Jos Delbeke kunt u religieuze en culturele erfgoed in Lauwe voortaan zowel te voet, per fiets als virtueel ontdekken

Het Kalvariekruis op de hoek van de Dronckertstraat wordt weldra gerestaureerd. © Jos Delbeke

In heel wat parochies staan kapellentochten in groep in mei met stip op de agenda. „Helaas zijn we ook dit jaar aangewezen op een wandel- of fietstocht, individueel of met slechts enkelen”, zegt Patrick Caenen die geregeld met zijn echtgenote de omgeving verkent. Nadat de secretaris van de kerkfabriek van Sint-Bavoparochie in Lauwe vorig jaar een kapellen- en beeltenissenroute uitwerkte, stippelde hij dit jaar, samen met zijn vriend Jos Delbeke, een religieuze en culturele erfgoedroute uit.
– Waarom wil…