Zal er met Pasen worden gedoopt?

Kerk

Geloofsleerlingen bereiden zich voor op hun opname, want niet alles is geannuleerd

De uitverkiezingsvieringen van de geloofsleerlingen vinden plaats in kleine groepjes. © Ellen Eeckhout

Al enkele jaren op rij stijgt het aantal volwassen dopelingen in de Kerk in ons land. In 2010 waren het er 143, vorig jaar 305. Franstalig België telt er meer, maar ook in de Nederlandstalige bisdommen neemt hun aantal toe. Antwerpen telde vorig jaar 23 catechumenen, Gent en Hasselt veertien, Vlaams-Brabant/Mechelen elf en Brugge vier. Bij het ter perse gaan waren nog geen exacte aantallen voor 2021 bekend.
Zonder dat er promotie wordt gemaakt, blijven kandidaten voor het doopsel zich aanmelden, bij hen…