‘Nog elke dag dank ik de Heer’

Bisdom Brugge

Na een lange zoektocht kwam Nadine Van Parys thuis in de Adventkerk in Brugge. Van daaruit onderhoudt ze contacten met diverse christelijke Kerken

Nadine Van Parys: „Een regenboog is voor mij het ultieme teken van Gods Liefde.” © Sara Willems

Ruim tien jaar geleden kwam Nadine Van Parys (55) voor het eerst in contact met de Adventkerk in Brugge, voluit Kerkgenootschap der Zevende-dags Adventisten. Behalve de voorbije maanden vertoeft de vrijwilliger bij onder meer het Bijbelhuis en religiowinkel De Wijngaard in Brugge er wekelijks. Meer nog, sinds vorig jaar woont ze samen met haar twee katten op een appartement boven de kerk. „Daar voel ik me thuis”, zegt ze.
– U bent niet gelovig opgevoed. Hoe kwam u het geloof op het spoor?
Bij mij…