Vier adventsuitdagingen geslaagd

Bisdom Antwerpen

Pastorale eenheid Sint-Augustinus vindt alternatief om met beperkingen om te gaan

In de aanloop naar Kerstmis waren parochianen ook in de Sint-Niklaaskerk in Dessel aanwezig via hun foto. © Bert Verdonck

Meer dan vierhonderd parochianen die de middernachtmissen bijwoonden in vier kerken in Dessel, Retie en Postel. Het klinkt onwaarschijnlijk en ingaand tegen alle regels die de regering oplegt in coronatijd. Toch slaagde de pastorale eenheid Sint-Augustinus in Dessel, Retie en Postel erin op een originele manier zoveel parochianen samen te brengen. Uiteraard waren ze niet fysiek aanwezig, wel door een foto op een kerkstoel.
In de aanloop naar de advent staken de verantwoordelijken van de pastorale eenhei…