Kerken in de kijker

Aartsbisdom

De acht historische kerken van Mechelen openen vier maanden lang de deuren voor een gevarieerd festivalprogramma

Liebrecht Vanbeckevoort speelt samen met het orkest CASCO Phil alle pianoconcerti van Beethoven. © Johannes Van de Voorde

Net geen tien jaar geleden sloot de stad Mechelen een overeenkomst met de Vlaamse overheid om werk te maken van de restauratie van de historische kerken in de binnenstad. De zogenoemde Torens aan de Dijle, vier in gotische en vier in barokke stijl, dragen in grote mate bij tot de toeristische uitstraling van de stad. Maar liefst zes van de acht kerken ondergingen de afgelopen jaren een grondige restauratie in functie van de plaatselijke noden.
Nu de acht kerken weer in volle pracht en praal zijn herstel…