‘Annulering valt zwaar’

Bisdom Antwerpen

Corona slaagt erin, net als de twee wereldoorlogen, om de diocesane Lourdesbedevaart te laten annuleren

Massabijeenkomsten behoren deze zomer ook in Lourdes niet tot de mogelijkheden. © Pierre Ceulemans

Enkele honderden bedevaarders zijn druk in de weer met het pakken van hun koffers voor de jaarlijkse diocesane Lourdesbedevaart die overmorgen vertrekt. Zo had dit artikel normaal moeten beginnen. Corona gooide echter ook voor de bedevaarders roet in het eten. Al vrij snel na het uitbreken van de crisis was het duidelijk dat niet enkel de meibedevaart, maar ook de diocesane julibedevaart moest worden geannuleerd.
Dat de diocesane bedevaart niet plaatsheeft, is hoogst uitzonderlijk. In 1883, een kwartee…