Samen toekomst bouwen

Bisdom Hasselt

Digitale ‘tochtkaart’ helpt koppels met huwelijksvoorbereiding

Koppels gaan tijdens een tocht van vijf kilometer in gesprek met elkaar over wat er diep in hen leeft. © Unsplash

Het is beslist geen eenvoudige tijd voor trouwers. Sommigen stelden wegens corona hun huwelijk uit, anderen pasten hun concept aan. Wie kerkelijk huwt, zag wellicht ook de huwelijksvoorbereiding aan zich voorbijgaan. „Een gedegen huwelijksvoorbereiding was dan ook door de coronamaatregelen niet mogelijk”, zegt Els Agten, stafmedewerker van de dienst parochiecatechese en gezinspastoraal. „Toch wilden we de koppels iets aanbieden om vrijblijvend met elkaar in gesprek te gaan.”
Het resultaat is de digitale…