‘Geloof swingt er de pan uit’

Aartsbisdom

Pater Jan Verboogen keert als missionaris terug uit Suriname en ervoer een andere wijze van Kerk-zijn in de voormalige Nederlandse kolonie

Pater Jan Verboogen is vandaag meewerkende priester in Hamont-Achel. © Gerry Gregoor

Met veel zin voor avontuur trok pater Jan Verboogen in september 2016 op missie naar Suriname, aan de noordkust van Latijns-Amerika. Weliswaar bedroefd om wat hij als priester de federatie Kampenhout moest loslaten, maar loyaal bereid om in dienst van de salvatoriaanse gemeenschap aan de slag te gaan in de Heilige Driekoningenparochie in de hoofdstad Paramaribo. Aanvankelijk voor twee jaar, al werden het er drie.
„Suriname was voor mij zonder twijfel een zinvolle invulling van mijn leven als priester en…