‘Vrouwen betrekken bij priesteropleiding’

Kerk

Volgens Canadese kardinaal Ouellet kan dat de omgang tussen priesters en vrouwen helpen versoepelen

Op een spontane manier kunnen omgaan met vrouwen hoort ook bij het leven van een priester. © KNA-Bild

In een interview in Donne Chiesa Mondo, de maandelijkse vrouwenbijlage bij de Vaticaanse krant L’Osservatore Romano, pleit de Canadese kardinaal Marc Ouellet, prefect van de Congregatie voor de Bisschoppen, voor een sterkere betrokkenheid van vrouwen in de priesteropleidingen. Soms bestaat er in de omgang tussen vrouwen en priesters een ongemakkelijkheid die volgens de kardinaal te maken heeft met een bepaalde angst van sommige priesters voor vrouwen.
In september 2018 wees de bekende Amerikaanse jezuïe…