‘Elk klein gebaar is wezenlijk’

Bisdom Brugge

Zowel Welzijnsschakels als andere organisaties zoeken creatieve manieren om gezinnen in armoede te kunnen blijven ondersteunen en nabij te zijn

Ook in Bredene gebeurt de voedselverdeling volgens de vereiste voorschriften. © vzw De Caproen

Wekelijks op dinsdagochtend banen moeders van gezinnen in armoede zich een weg langs de dure boetieks in de Lippens-laan in Knokke-Heist, richting de Sint-Margarethakerk. De winkel met voedingswaren, kleding en andere spullen in de kelder van de kerk vormt al sinds 1998 de uitvalsbasis van Mama’s voor Kinderen. Ruim twintig jaar na de oprichting is de Welzijnsschakel veel meer dan een naam en dat is vooral te danken aan Linda Naessens, die zich tot vandaag met hart en ziel inzet voor mensen in armoede.