Nog altijd roept God mensen naar abdijen

Kerk

Norbertijnen van Grimbergen openen graag deuren opdat mannen kunnen kennismaken met hun levenswijze

De norbertijnen (op de foto de abdijkerk van Grimbergen) beoefenen een liturgisch apostolaat. © Abdij Grimbergen/Jan Cools

Dit jaar valt Roepingenzondag op 3 mei en in aanloop daarnaartoe planden diverse religieuze gemeenschappen in Vlaanderen inleefdagen, om te laten proeven van het religieuze leven en te overwegen of die levensvorm een vervullende levensweg zou kunnen zijn. De norbertijnen van Grimbergen nodigden jonge mannen uit om met hen de week van Pasen mee te maken, maar het initiatief werd als gevolg van de maatregelen tegen het coronavirus verdaagd.
De formule wordt wel vaker toegepast. Ook andere norbertijnenabdi…