Geloven loopt op wieltjes

Bisdom Brugge

Dankzij De Emmaüsrijders kunnen ook minder mobiele kerkgangers in Brugge de eucharistie blijven bijwonen

Op zaterdag neemt Jan Kerkhof een passagier mee naar de Sint-Baafskerk. © Marie Paul Dekimpe

Autodelend ergens naartoe rijden laat niet enkel toe de kosten te delen, het is ook beter voor het milieu en nog gezellig op de koop toe. Toch zijn dat niet de voornaamste redenen waarom Jan Kerkhof en Marie Paul Dekimpe uit Brugge afgelopen zomer De Emmaüsrijders lanceerden, een project waarbij minder mobiele kerkgangers door een vrijwilliger van de parochie worden opgepikt en naar de kerk gebracht om de eucharistieviering bij te wonen.
– Welke redenen zijn er dan nog?
Jan Kerkhof • Ruim een jaa…