Filipijnse liturgie spreekt aan

Bisdom Gent

De kerken die de Filipijnse gemeenschap in ons bisdom gebruiken, zitten vol en niet enkel Filipino’s vinden de weg naar de Filipijnse liturgie

Lazaro Ervite: „Filipijnse viering kan kerkgemeenschap nieuw leven inblazen.” © Lazaro Ervite

Lazaro Ervite, priester met Filipijnse wortels, werd ruim een jaar geleden benoemd als lid van de dekenale equipe van het dekenaat Gent met bijzondere aandacht voor de Filipijnse gemeenschap in ons bisdom. Die kleine en onopvallende gemeenschap houdt er een levendige liturgie op na en daarin schuilen volgens Ervite leerkansen voor de Kerk in ons bisdom.
– U bent nu ruim een jaar lid van de dekenale equipe, belast met de bijzondere zorg voor Sint-Stefanus en Sint-Antonius. Wat houdt dat precies in?