Zingeving raakt mensen

Bisdom Antwerpen

George Fleere, eind vorig jaar tot diaken gewijd, is actief in de pastorale eenheid Heilige Christoffel en AZ Monica

George Fleere tijdens de eucharistieviering waarin hij tot diaken werd gewijd. © Paul Hermans

Op tienjarige leeftijd verhuisde geboren Amsterdammer George Fleere naar het noorden van Nederland. „Ik kwam er met mijn ouders terecht in het grootste bisdom van het land, weliswaar dat met het kleinste aantal katholieken. Het gegeven van één priester voor meerdere parochies is me dan ook niet vreemd”, lacht Fleere. „De situatie waarin Vlaanderen vandaag verkeert, maakte ik met andere woorden al mee tijdens mijn jeugd.”
In zijn jeugd was George Fleere, die op 8 december laatst in de Onze-Lieve-Vrouwkat…