‘Oma gaat toch niet in de kerk wonen?’

Mensen

Genkse parochiewerkster Marie-Jeanne Dylst legt geloften af als lekendominicaan

In de dominicaanse spiritualiteit trekken vooral openheid en respect voor de ander Marie-Jeanne Dylst aan. © Erik De Smet

Het eerste wat opvalt in Genk, thuis bij gepensioneerd schooldirecteur Marie-Jeanne Dylst, is de lange tafel met vele stoelen. Om veel gasten te ontvangen? De verantwoordelijke voor de Rozenkransparochie in Genk-Termien was een van de vijf die op 26 januari de geloften van lekendominicaan aflegden. Al zijn ze geen broeder of zuster, ze beloofden zich in Dominicus’ geest toe te leggen op studie, verkondiging en gebed.
„Persoonlijk spreken mij bij Dominicus vooral zijn openheid en respect voor de ander aa…