Nooit te oud voor meer zelfkennis

& co.

Marc Buckinx (63) helpt bij de ‘coachingsweken’ van YAR Vlaanderen

Marc Buckinx beheert parochiezaal Concordia en zingt in twee koren, het Basilicakoor en Het Volgende Punt. © Leo De Bock

„Mijn brugpensioen op 52 jaar, een gevolg van een herstructurering, begon als een rouwproces. Je hoort vaak dat je blij mag zijn omdat je de rest van je carrière netjes wordt betaald terwijl je gewoon je zin kunt doen”, zegt Marc Buckinx. „Na een halfjaar stelde ik echter vast dat het loon slechts een klein gedeelte is van wat het betekent om te werken. Ik miste de collega’s en ik moest zelf doelstellingen formuleren. Uiteindelijk ging ik bewust op zoek naar bezigheden en vrijwilliger engagementen.”
Rui…