Alle kleuren van de Kerk

Bisdom Gent

Charlotte Braeckeveldt trekt de kaart van ecologie en diversiteit in de Kerk

Charlotte Braeckeveldt: „Er is te weinig kennis van de diversiteit in de Kerk.” © Bertrand Goethals

Op Charlotte Braeckeveldts bureau in het bisschopshuis ligt een exemplaar van Thomas Cleary’s boek De kern van de Koran. Het toont aan dat het haar menens is wanneer ze het heeft over interlevensbeschouwelijke ontmoetingen, waar ze zich voortaan voor inzet via ORBIT vzw. Bovendien onderzoekt ze via Ecokerk de mogelijkheden in ons bisdom om gehoor te geven aan paus Franciscus’ oproep van voor een milieubewuste Kerk. Sinds 1 september is ze benoemd tot diocesaan medewerker van het vicariaat diaconie.
– Me…