Tussen de facturen en op de dansvloer

& co.

Voormalig burgemeester Josiane Lowie combineert bestuursfuncties met praktisch vrijwilligerswerk

Josiane Lowie, vooraan in het midden, tussen de bewoners van Kerckstede in Oostnieuwkerke. © Leo De Bock

„Hij was ontzettend gul. Was mijn moeder er niet geweest, we waren wellicht failliet gegaan”, zegt Josiane Lowie (72) over haar vader. Naar zijn voorbeeld is zij minstens even vrijgevig, maar dan met haar tijd. Lowie, gepensioneerd pedagoge, is lector in zondagsvieringen en gemachtigd opzichter aan een lagere school, gaat op huisbezoek voor Samana en voor Welzijnsschakels, verkoopt ten voordele van Kom op tegen Kanker ontbijten en azalea’s en begeleidt het huiskoor van een woon-zorgcentrum.
Dat zijn enk…