‘Zonneland’ maakt Zonnebeke nog zonniger

Bisdom Brugge

Jimmy Remmery en Nele Lemaire stellen een deel van hun tuin open voor het grote publiek

De tuin is ook te zien vanuit de pasgerestaureerde toren van de nabijgelegen Onze-Lieve-Vrouwekerk. © Lode Caes

Geen fruit zonder struiken, geen vlinders zonder bloemen, geen aroma’s zonder kruiden en geen bijenhotel zonder hout. Jimmy Remmery en Nele Lemaire weten er inmiddels alles van. Of toch bijna alles. Toen het echtpaar in 2013 van Ieper verhuisde naar Zonnebeke, beschikte het over ruim twintig are grond. Onlangs besloot het tweetal een deel van hun privétuin open te stellen voor het grote publiek en om te dopen tot Zonneland.
„We hadden beiden altijd al groene vingers,” vertelt Nele Lemaire, „maar zo’n gr…