‘Werken in de tuin is geen straf’

mensen

Nicole Verstraeten neemt in het weekend van 29 en 30 juni deel aan Open tuinen

Nicole Verstraeten geniet elke dag van haar parktuin in de schaduw van de Sint-Machariuskerk in Laarne. © Patrick Verstuyft

De Open tuinen van de Landelijke Gilden staan dit jaar in het teken van de ‘generatietuin’. Jan Dewitte en Nicole Verstraeten in het Oost-Vlaamse Laarne zijn een van de 175 deelnemers. De eerste sporen van hun parktuin gaan terug tot de Ferrariskaart van 1785. Ooit huisden hier onder meer een notaris, een olieslager en een brouwer. Niet de echtgenoot – „ik kom er niet aan, ik oogst liever” – maar de echtgenote, een gewezen verpleegkundige, is diegene met de groene vingers in huis.
„Generatie na generati…