Met de smartphone naar de kerk

Bisdom Gent

Interactie staat voorop in onlinecommunicatie van parochies en organisaties

Voor heel wat jongeren geëngageerd bij IJD Jongerenpastoraal Gent gaan smartphones en Bijbel hand in hand. © Laura Vleugels

Vloek of zegen? De meningen zijn verdeeld, maar smartphones en de bijbehorende apps zijn al lang niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ook al is de kerk een welgekomen rustpunt in alle onlinedrukte, toch bieden nieuwe media ook voor parochies en christelijke organisaties interessante kansen. Daarom trekt de Kerk in Vlaanderen resoluut de kaart van onlinemedia. Dat heeft een aantal parochies en christelijke organisaties in ons bisdom goed begrepen.
„Voorheen volstonden bekendmakingsborden en aanko…