‘Dagelijks aan de lijn met God’

Bisdom Brugge

Voor Marieke VanderSchaeghe, sinds kort communicatieverantwoordelijke voor het bisdom Brugge, is luisteren even wezenlijk als praten

Marieke VanderSchaeghe houdt indien nodig de kerk in het midden. © Tonia Noterman

In haar vrije tijd speelt Marieke VanderSchaeghe (28) piano en hoorn, maar de eerste viool speelt ze liever niet. Toch dient de kersverse communicatieverantwoordelijke voor het bisdom Brugge vaak de toon aan te geven. Niet makkelijk voor iemand die pas in dienst is. De uit Roeselare afkomstige vrouw is alvast niet op haar mondje gevallen en luisteren en overleg staan met stip op nummer één in haar communicatiewoordenboek.
– Tot nog toe werkte u uitsluitend in de seculiere media. Hoe vertrouwd bent u inm…