Is dat een kruisweg in 3D?

Mensen

Als catechist kan Nathalie Deputter uit Pellenberg haar creatieve kriebels kwijt

In de kerk borrelen er bij kinderen heel wat vragen op, ervaart Nathalie Deputter als catechist. © Leo De Bock

Het zijn drukke tijden voor Nathalie Deputter (40) uit Pellenberg. Samen met de eerstecommunicanten uit de parochie en haar collega-catechist zet ze de eindsprint in naar de viering op Pinksteren.
Zoals vele catechisten rolde Deputter er toevallig in toen haar oudste dochter zich voorbereidde op haar eerste communie, intussen elf jaar geleden. „Dat jaar stond de school niet langer in voor de catechese. Dus moesten we zelf de handen in elkaar slaan”, vertelt ze.
Dat beviel haar zo dat ze nu nog st…