Scaraffia broedt op nieuw project

Kerk

Redactie van Donne Chiesa Mondo neemt ontslag wegens betutteling. Directeur van moederblad L’Osservatore Romano ontkent aantijgingen en zet vrouwenbijlage voort

Lucetta Scaraffia (rechts) en haar redactie van Donne Chiesa Mondo nemen ontslag. © Belga Image

„We zijn het moe om te vechten tegen de bierkaai. We voelen ons geminacht en belasterd. We willen geen oorlog onder vrouwen. Mijn redactie en ikzelf zien geen andere mogelijkheid dan ontslag te nemen.” Zo motiveert Lucetta Scaraffia (70) in een telefonisch gesprek met onze redactie haar ontslag en dat van de voltallige redactie van het magazine Donne Chiesa Mondo (Vrouwen, Kerk, Wereld), een bijlage van de Vaticaanse krant L’Osservatore Romano.
De Italiaanse leek lanceerde het maandblad in 2012 met de g…