Herboren tot kinderen van God

Bisdom Brugge

Via een symbolische tocht in de kerk ontdekken ouders de betekenis van het doopsel

Daisy Demeijere en haar kleindochter (op de achtergrond) bij een van de haltes van de Doopseltocht. © Filip Mulier

Reeds als student theologie reflecteerde Magda Vanderheere uit Izegem over de religieuze beleving van ouders die hun kind laten dopen. Daar plukt ze tot op vandaag de vruchten van. Als doopcatechist en lid van de Diocesane Commissie van Initiatiecatechese hielp ze recentelijk mee aan de ontwikkeling van een Doopseltocht, een symbolische tocht die ouders en familie afleggen in voorbereiding op het doopsel van hun baby.
„De tocht is gebaseerd op de orde van dienst van een doopsel dat beschouwd wordt als e…