Christenen in het hartland van de islam

Op de voorgrond

Paus Franciscus reikt zachtmoedigheid aan als wijze om samen te leven met moslims

Paus Franciscus ontmoet katholieken in de sobere kathedraal van Abu Dhabi. © KNA Bild

Samen met 130.000 christenen vierde paus Franciscus tijdens zijn reis naar Abu Dhabi begin deze maand de grootste eucharistie ooit op het Arabische schiereiland. Voor het eerst in de geschiedenis zette het hoofd van de katholieke Kerk voet in het hartland van de islam. Ooit had het christendom daar wortels, maar die lijken afgesneden door de opkomst van de islam. Wie zijn daar vandaag de christenen?
De Poolse priester Andrzej Halemba volgt voor Kerk in Nood het reilen en zeilen in de Arabische wereld. „…