Winkel van straks zal anders zijn

Op de voorgrond

Fysieke winkel verdwijnt niet door online kopen, maar er zijn wel winnaars en verliezers

Voorlopig zijn in speelgoedwinkels nog vooral verpakkingen te zien. © Belga Image
Voorlopig zijn in speelgoedwinkels nog vooral verpakkingen te zien. © Belga Image

Halverwege 2018 lieten twee Belgische familiale modeketens, JBC en Lola Liza, weten dat ze het jaar voordien verlies hadden gemaakt. Een van de oorzaken was de toename van de online verkoop. Zijn fysieke winkels dan inderdaad bedreigd, zoals sommigen al zowat een decennium voorspellen? „Achttien procent van de aankopen van schoenen en kleren gebeurt vandaag online. Dan is het gevolg dat er te veel winkels zijn”, zegt Gino Van Ossel, expert detailhandel en auteur van Retail. De digitale hysterie voorbij. „De op…

Lees meteen verder

Ik ben nog geen abonnee

Krijg 1 maand toegang
voor €5
OF

Word abonnee
voor €45
tot eind 2024

Registreer je hier