Spiegeltje, spiegeltje aan de wand

Kerk

Welke kerk is in de ogen van de lezers van Kerk & Leven de mooiste van het land?

Christian Devos: „De Onze-Lieve-Vrouwekathedraal is een icoon voor gelovigen zowel als niet-gelovigen.” © Erik Balbaert

Antwerpenaren wisten het natuurlijk al en nu verkozen ook de lezers van Kerk & leven de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal in de Scheldestad tot mooiste kerk van Vlaanderen. Dat is het resultaat van de wedstrijd die Kerk & leven uitschreef tijdens de voorbije Boekenbeurs in Antwerpen. Maar liefst 39 van de 259 deelnemers verkozen de grootste kathedraal uit de Lage Landen tot mooiste kerkgebouw.
Ludwine Staelens uit het West-Vlaamse Ledegem, door e…